اکسیژن سنج انگشتی

پالس اکسیمتر اکسیژن سنج

Pulse Oximeter Lk88

دستگاه اکسیژن سنج Pulse Oximeter Lk88 پالس اکسیمتر

 

اکسیژن سنج

یکی از شایع ترین علائم ویروس هایی مانند کرونا کاهش سطح اکسیژن است ، که در آن تاخیر در حضور بیمار می تواند آنها را در معرض خطر بیشتر عوارض قرار دهد. کارشناسان مراقبت های بهداشتی بر لزوم حفظ اشباع اکسیژن در بیماران COVID-19 تأکید می کنند.

یکی از ابزارهای کوچک پزشکی که به دلیل پتانسیل و کارایی خود در نظارت بر علائم ویروس کرونا بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، پالس اکسیمتر است که به فرد در مورد کاهش سطح اکسیژن هشدار می دهد. تک تک سلولها و اندامهای بدن برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارند ، بدون این سلولها شروع به تجزیه و در نهایت مرگ می کنند. بدن با فیلتر کردن آن در ریه ها ، اکسیژن را به اندام ها می رساند. ریه ها اکسیژن را به خون و بقیه سیستم را از طریق هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز خون تامین می کنند. اکسی متر سنج ، درصد اکسیژن موجود در هموگلوبین را که اشباع اکسیژن نامیده می شود ، تعیین می کند ، که میزان اکسیژن رسانی به اندام ها را نشان می دهد.

 

دستگاه اکسیژن سنج انگشتی

 

عملکرد دستگاه اکسیژن سنج انگشتی (اکسیمتر)

اکسیژن سنج انگشتی بسیار کوچک است که روی انگشتان شخص چسبیده است. عمدتا برای ارزیابی بیماران در بیمارستان ها ، از جمله افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و در خانه برای افرادی که از مشکلات تنفسی رنج می برند ، استفاده می شود. طبق نظر متخصصان پزشکی ، این دستگاه کوچک ممکن است به پزشک کمک کند تا تصمیم بگیرد که آیا بیمار به اکسیژن اضافی نیاز دارد یا خیر. استفاده از پالس اکسیمتر انگشتی در خانه توسط بیماران مبتلا به COVID-19 می تواند باعث اشباع اکسیژن شود که منجر به مراقبت های اورژانسی می شود.

پالس اکسیمتر ممکن است برای بیماران در بیمارستان ها و در خانه استفاده شود. فرایند پالس اکسیمتر به شرح زیر است: یک دستگاه شبیه به گیره روی انگشت ، لاله گوش یا پنجه پا قرار می گیرد. شما ممکن است کمی احساس فشار کنید ، اما با این وجود ، هیچ درد یا نیشینی وجود ندارد. برای بررسی اشباع نبض و اکسیژن ، باید پروب را تا زمانی که لازم است روشن نگه دارید. هنگام تعیین توانایی های فعالیت بدنی ، این در طول کل تمرین و دوره بهبودی قرار می گیرد. در حین عمل جراحی ، پروب از قبل متصل شده و پس از به هوش آمدن بیمار برداشته می شود. پس از اندازه گیری قرائت ها ، کلیپ برداشته می شود. همچنین بخوانید: COVID-19: مراقب علائم بحرانی باشید که ممکن است نیاز به بستری شدن داشته باشد قرائت های پالس اکسیمتر این یک آزمایش نسبتاً دقیق هنگام استفاده از تجهیزات با کیفیت بالا است.

 

 

سطح اکسیژن طبیعی انسان

سطح طبیعی اشباع اکسیژن (Spo2 یا Sao2) بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد است ، میزان اشباع اکسیژن زیر ۹۰ درصد به طور غیر طبیعی کم در نظر گرفته می شود و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. قطع بیماران مبتلا به COVID-19 94 است ، کاهش سطح اکسیژن ممکن است منجر به هیپوکسمی شود. این وضعیت زمانی ایجاد می شود که سطح اکسیژن در بدن به طور مداوم پایین باشد و در صورت عدم درمان به موقع منجر به آسیب اندام یا مرگ فرد مبتلا شود.

پالس اکسیمتر دستگاه آزمایش سریعی است که میزان اشباع اکسیژن در خون را اندازه گیری می کند. این یک روش آسان و بدون درد برای تعیین میزان انتقال اکسیژن به قسمتهایی از بدن است که در قلب شما قرار دارند ، از جمله بازوها و پاها. این دستگاه به انگشت یا لاله گوش متصل است ، جایی که از نور برای اندازه گیری میزان اکسیژن در خون استفاده می کند.این به تشخیص اینکه آیا فرد به اکسیژن اضافی نیاز دارد یا خیر کمک می کند و همچنین نشان می دهد که آیا قلب و ریه ها اکسیژن کافی را در سراسر بدن تأمین می کنند یا خیر.

 

دلایل کاهش اکسیژن خون

اکسیژن اشباعی در بدن به دلایل مختلفی کاهش می یابد ، از جمله: خفگی به دلیل عفونت هایی مانند ذات الریه , بیماریهای ریوی مانند آمفیزم ، سرطان ریه و عفونتهای ریه , استنشاق مواد شیمیایی سمی , نارسایی قلبی , عکس العمل های آلرژیتیک بیهوشی عمومی و …

 

مزایای پالس اکسیمتر

هدف اصلی پالس اکسیمتر این است که میزان پمپاژ اکسیژن قلب به بدن را کنترل کند. از این روش برای بررسی وضعیت سلامتی افراد مبتلا به هر شرایط دیگری که می تواند بر سطح اکسیژن خون تأثیر بگذارد استفاده می شود. این شرایط عبارتند از: بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) آسم سرطان پنومونی کم خونی ریه حمله قلبی یا نارسایی قلبی نقایص مادرزادی قلب .

برخی دیگر از کاربردهای رایج پالس اکسیمتر عبارتند از:

  • ارزیابی عملکرد داروی جدید برای مشکلات ریوی
  • کنترل اینکه آیا فرد به کمک تنفسی نیاز دارد یا خیر
  • برای ارزیابی میزان مفید بودن دستگاه تنفس مصنوعی
  • بررسی سطح اکسیژن در حین یا بعد از جراحی که نیاز به آرام بخشی دارد
  • برای ارزیابی میزان اثربخشی اکسیژن درمانی مکمل در هنگام شروع
  • بررسی توانایی فرد در تحمل افزایش فعالیت بدنی

 

جای باتری در دستگاه اکسیژن سنج اکسیمتر

 

مشخصات اکسیژن سنج انگشتی

ابعاد این محصول ۶x3x3 سانتی متر و وزن آن هم ۵۰ گرم میباشد که انرژی خود را از دو باتری نیم قلم میگیرد. این اکسیژن سنج دارای یک صفحه LCD سه رنگ است که بر روی آن علاوه بر سطح اکسیژن اشباع خون ، تعداد ضربان قلب در دقیقه ، میزان باتری باقی مانده و ساعت و تاریخ هم نشان میدهد. این دستگاه قابلیت سنجش ضربان قلب بازه ۳۰ تا ۲۵۰ بار در دقیقه و سنجش SPO2 یا همان اکسیژن خون از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد را دارد. هیچ محدودیت سنی در استفاده از آن وجود ندارد و علاوه بر آن هم مردها و هم زنان میتوانند از آن استفاده کنند. اکسیژن سنج LK88 دارای خاموشی خودکار است و چند ثانیه بعد از استفاده خاموش می شود.

 

تصویر جعبه دستگاه اکسیژن سنج اکسیمتر

 

قیمت: ۹۰,۰۰۰ تومان

https://lordia.org/buyclick.jpg

لینک های کوتاه این کالا:
iwo.ir/oximeter
bit.ly/3fIWZC1