چگونه می توان برای دفع حشرات و آفات رایج خانگی مبارزه انسانی کرد؟

راه های انسانی و درست دفع حشرات و موجودات مزاحم در محل زندگی چیست؟ در طول فصول و تغییرات آب و هوایی هر سری نوبت به ظهور حیوانات مختلف و موذی میرسد که انسان علاقه ای به آن ها ندارد. جوندگان ، خزندگان ، حشرات و .. که شامل حیواناتی چون موش ها ، مورچه ها ، شپشک ها ، پروانه ها ، پشه و پرپرک ها ، روباه ، مارمولک ، سوسک ، عنکبوت و … میشوند.

عصبانیت از این آفات در خانه آسان است ، و گاهی اوقات به عنوان مثال ، هنگامی که ما با یک موش در فضای خانه رو برو میشویم ، اولین فکر ما کشتن آن است.اما این بهترین راه حل نیست و من فکر می کنم اکثر مردم ترجیح می دهند هنگام خلاص شدن از شر این متجاوزان تا حد امکان رفتار انسانی داشته باشند و از خشونت پرهیز کنند. حتی اگر حسن نیت نتواند از قتل شما جلوگیری کند ، انزجار اغلب اتفاق می افتد. متأسفانه ، بسیاری از محصولات تولیدی کنترل این موجوداتبر اساس اثر کشندگی ساخته می شوند.

 

دفع حشرات

 

بهترین راه حل دفع حشرات و دور راندن این موجودات  از منزل است. تا اینکه پی قتل و خونریزی باشیم!

با هم با تعدادی از این موجودات و راه حل دفع حشرات و برخورد با آن ها در این مقاله آشنا میشویم:

راه حل خلاصی از جوندگانی چون موش ها

هم جوندگان و هم حشرات حیوانات وحشی هستند و نقش مهمی در اکو سیستم ما دارند. لورا-لیزا هلویگ ، مدیر کمپین Viva ، انجمن گیاهخواران ، گفت: “مردم معمولاً آنها را مضر می نامند ، اما آنها حق دارند مانند ما در این کره خاکی زندگی کنند.” “برخی از آنها بیشتر از زندگی ما در اینجا زندگی کرده اند. در واقع ، ما باید به جای ریشه کن کردن یا کشتار بیرحمانه برخی از آنها ، یک زندگی مسالمت آمیز پیدا کنیم.”

برای جوندگان ، تنها راه حل واقعی پیشگیری از مسمومیت نه تنها بی رحمانه بلکه بی اثر است ، به ویژه برای موش ها. هلویگ محقق در این زمینه میگوید: “اگر آنها را مسموم كنید ، كمی غذا می خورند ، دور می شوند تا ببینند بی خطر است یا خیر و فقط در صورت بی خطر بودن دوباره برمی گردند.”

این حتی ممکن است مشکل را بدتر کند. سموم معمولاً برای جذب جوندگان طراحی شده اند و موش ها می توانند تحمل قابل توجهی در برابر آنها ایجاد کنند. نیول مثال یک سوپرمارکت اسکاتلندی را ذکر کرد ، جایی که حشره کش های سنتی به مدت شش سال مرتباً دامهای سمی را پر می کردند. بین مواد ، موش از شر تمام سم ها خلاص می شود و دوباره موجودی را برمی دارد. نیول ورودی آنها را به یک دریچه شکسته ردیابی کرد ، آن را مسدود کرد و مشکل به طور کامل برطرف شد.

 

روش دفع موش

برای محافظت از خانه خود در برابر جوندگان و دفع حشرات ، باید همان کار را انجام دهید: کشف کنید که آنها از کجا آمده و آن را مهر و موم کنید. بسیار ساده و متأسفانه بسیار دشوار است. یک موش بالغ می تواند به اندازه یک سکه 5 پنسی به این سوراخ دزدکی حرکت کند. اگر در آپارتمان زندگی می کنید ، ممکن است نتوانید به ورودی خارجی آنها دسترسی پیدا کنید ، بنابراین باید خانه خود را از داخل حصارکشی کنید. بهترین راه حل خرید توری مغناطیسی برای درب ورودی است که با نام درب توری آهنربایی مجیک مش مشهور است. این توری ها از ورود این مهمانان ناخوانده مانند موش ، مارمولک ، سوسک ، پشه ، مگس ، عنکبوت ، مورچه و … جلوگیری میکند.کل چارچوب را کیپ تا کیپ مهر و موم میکند و فقط هنگام ورود و خروج باز شده و سپس مگنت ها به هم مچسبند. در راه حل دیگر به دنبال مدفوع باشید و به عقب کار کنید. فضایی را که لوله های گرمایش و آب با دیوارها و کف ها روبرو می شوند ، بررسی کنید. ایده خوبی است که پشم فولاد را در ترک ها و سوراخ ها پر کنید زیرا موش ها نمی توانند آن را بجوند.

اگر جوندگانی دارید که باید در خانه شما گرفتار شوند ، از فضایی با فضای داخلی زیاد استفاده کنید. وقتی می خواهید این حیوانات را به دام بیندازید ، بهترین راه این است كه دام را دقیقاً همان جایی كه غذای خود را می گیرند قرار دهید. سپس از غذایی که آنها را جذب می کند استفاده کنید. اگر تصور می کنید که آنها در کابینت غلات شما هستند و فقط یک نوع مواد غذایی خاص شما را می خورند ، یک دلیل وجود دارد: آنها آن را دوست دارند. بنابراین آن ماده غذایی را بیرون آوردید ، یک لقمه بردارید و آن را زنده در دام قرار دهید ، به احتمال زیاد شب اول آنها را گرفتار می کنید. اگر نمی دانید موش های شما چه دوست دارند ، آنها ترکیبی از شکلات و آجیل را دوست دارند.

 

روش دفع مورچه ها

 

چگونگی تهاجم مورچه ها به خانه و راه حل مبارزه با آن ها

تهاجم به این صورت رخ می دهد: مورچه های کوچک از یک ترک کوچک وارد خانه شما می شوند. اگر آب نبات پیدا کند ، با همان روش آن را به لانه اش بازمی گرداند.روز بعد ، طبق روند بویایی خود باز خواهد گشت. هرچه بیشتر این بار سفر کند ، بوی بیشتری از او خارج می شود ، تا اینکه مورچه های دیگر شروع به دنبال او می کنند.به زودی ، کل مستعمرات به صورت ردیفی به سمت آشپزخانه شما حرکت می کنند.

ورودی آنها را پیدا کنید و منتظر بمانید تا شب شود. از آنجا که مورچه ها شب وارد لانه های خود می شوند ، شب ها برای غذا بیرون نمی آیند. شما فقط به یک پلی فیلای ساده یا چیز دیگری برای اتصال دهانه سوراخ نیاز دارید. منطقه اطراف را با آب گرم مخلوط با آب لیمو یا سرکه بشویید. اگر آن را تمیز نگه دارید و اگر كل منطقه را پاک كنید ، در اصل آثار بو را از بین خواهید برد ، بنابراین آنها به مرحله اول باز می گردند. سپس ، اگر مطمئن شوید كه در همان شب ، طبقه آشپزخانه را تمیز می كنید تا نزدیک به یک سانتی متر از عمر آن است و غذایی پیدا نمی شود ، حتی اگر مورچه برگردد ، به شرطی که وقتی چیزی پیدا نمی کند از آن دور می شود ، مکانی بدون غذا محسوب خواهد شد.

 

با زنبور ها در منزل و یا باغ چه کنیم؟ مضر یا مفید ؟

در مواجه با زنبور ها در منزل یا یا ویلا گزینه اول انجام هیچ کاری است! زنبور ها در بیشتر سال مشکل ایجاد نمی کنند. فقط در دو ماه تابستان ، ماده ها به دنبال غذا می روند. به همین دلیل آنها به ما مراجعه می کنند.” حتی اگر در اتاق زیر شیروانی خود لانه زنبوری دارید ، لزوماً نیازی به اقدام کاری ندارید. اگر از آن جا استفاده نمی کنید ، می توانید آنها را ترک کنید. اگر باغ خود را دوست دارید ، آنها یکی از بهترین دوستان باغی هستند که می توانید داشته باشید. آنها هر حشره ای را که به طور معمول گیاهان را از بین می برد ، می خورند.

 

 
گاهی اوقات لانه آن ها باید برداشته شود ، به خصوص اگر شخصی در خانه شما به زنبور آلرژی  یا حساسیت داشته باشد. اما نباید خودتان به لانه های زنبورها نزدیک شوید – حتی دی اکسید کربنی که بیرون می دهید باعث دفاع آنها می شود. برای اینکار میتوانید در شب با ماسک به لانه انها نزدیک شده  و لانه را به یک طرف دیگری منتقل کنید. بهترین مکان نزدیک درخت یا یک دیوار سنگی است که در آن زنبورها به راحتی می توانند با محیط جدید سازگار شوند.

رهایی از کک و مک های گربه و سگ

تحقیقات نشان داده بهترین راه برای پاک كردن کک و مک های گربه و سگ در خانه بدون اینكه به آنها صدمه ای بزنید کک را زنده بگیرد ، بنابراین آنها نمی توانند فرار کنند. راز رهایی از کک و مک این حیوانات دوست داشتنی این است که به طور مرتب سگ یا گربه خود را بشویید و حمام کنید. محل خواب و استراحت شون رو پاکسازی کنید چون ممکن است تخم ریز کک در آن محل وجود داشته باشد.

 

روش دورکردن روباه / عنکبوت مفید برای دور کردن خزندگان

اگر تعدادی عنکبوت دیدید که کنار درب خانه یا اتاق شما قدم میزنند لطفاً آنها را نگه دارید ، زیرا بله ، آنها بسیار كوچک هستند ، اما وحشتناک نیستند و خانه شما را از سایر مخلوقات خزنده دور نگه می دارند. خیلی از مردم آن ها را دوست ندارند. اگر می خواهید این حشره را حرکت دهید چیزی بهتر از شیشه و یک تکه مقوا وجود ندارد: آن را بگیرید و داخل شیشه انداخته و سپس بسته را به نزدیکترین پنجره رسانیده و رها کنید. از نظر محقق هلويگ ، همزیستی مسالمت آمیز بهترین انتخاب شماست که برای منفعت بیشتری نسبت به دور کردن عنکبوت دارد.

 

دور کردن روباه

 

روباه ها عادت به کندن گیاهان جدید شما دارند. بوی آن باعث می شود که آنها باور کنند چیزی برای خوردن در آنجا وجود دارد. اگر باید روباه را از حیاط خود دور نگه دارید ، فقط یک خار را در امتداد حصار و دیوارهای اطراف بچینید. دفع حشرات اولتراسونیک نیز بسیار موثر است. امواج آن صوتی و کاملا بی ضرر است و در استانه شنوایی انسان قرار ندارد ولی باعث دور شدن بدون آسیب حیوانات می شود. اگر دوستدار طبیعت و حیوانات هستید به افرادی گوش ندهید که می گویند می توانند روباهی را بدون مشکل به دام بیندازد و آن را برای شما در حومه شهر آزاد کند. روباه ها وقتی در منطقه جدیدی از ماشین پیاده می شوند به ندرت زنده می مانند.

 

پایان مقاله
لردانا/