قهوه ساز خانگی اسپرسو

Espresso Coffee Maker

 

با قهوه ساز اسپرسو از نوشیدن بهترین و پرطرفدارترین قهوه ها لذت ببرید

قهوه ساز اسپرسو: قهوه از نوشیدنی های خوش عطر و طعمی است که طرفداران بیشماری در جهان دارد. از انواع آن قهوه اسپرسو است که کمی خاص تر است. قهوه اسپرسو با تحت فشار قراردادن آب داغ تهیه می شود. این روش برای تهیه انواع نوشیدنی های قهوه به کار می رود. قهوه اسپرسو طعم متمایزی داشته و به علاوه روی آن ماده خامه مانندی جمع می شود.
به طور دقیق تر و خلاصه اسپرسو به وسیله ماشین قهوه ساز یا همان دستگاه اسپرسو با عبور دادن آب جوش با فشار از میان قهوه آسیاب شده تهیه میشود. هنگام تهیه نیز کف ملایمی به رنگ قهوه ای مایل به سرخ روی آن ایجاد میشود. قوری قهوه‌ ساز اسپرسو در اندازه‌های مختلف تولید شده است . این مدل از قهوه ساز مناسب برای ۶ کاپ (شش فنجان) می باشد. اسپرسو در لغت به معنای عصاره بدست آمده توسط فشار است. برای تهیه قهوه اسپرسو احتیاج به دستگاه اسپرسو دارید.

دستگاه اسپرسو نه تنها مدت زمان دم کشیدن قهوه را کم می کند ، بلکه قهوه بهتری نیز از آن به دست می آید ! دم کردن سریع تر باعث می شود تا امکان استخراج موادی با کیفیت نامطلوب که در اثر استخراج بیش از حد قهوه وارد شده است وجود نداشته باشد.

بهتر است بدانید پایه تمام قهوه های ایتالیایی مانند کاپوچینو، موکاپینو، اسپرسو، موکا و… را قهوه اسپرسو تشکیل می دهد. در صورتی که عاشق قهوه هستید، تهیه یک قهوه جوش اسپرسو متناسب با نیاز شما پیشنهاد میگردد.

 

 

انواع قهوه از نظر دم کردن

قهوه ترک ، قهوه فرانسه ، قهوه اسپرسو ، قهوه های دمی ، قهوه های فوری ، اسپرسو دوپیو ، اسپرسو لانگو ، اسپرسو ریستریتو ، اسپرسو ماکیاتو ، اسپرسو کوبانو cubano ،لاته ، ماکیاتو ، کافه لاته ، کاپوچینو ، اسپرسو کن پانا ، کافه بِرِو café Breve ، رِد آی red eye ، بلک آی black eye ، دِد آی Dead eye ، کافه موکا ، آمریکانو  و … تقسیم می شوند. برای روش تهیه هر کدام از این قهوه ها میتوانید در اینجــا کلیک کنید.

تهیه قهوه اسپرسو شاید در ابتدا کمی دشوار و هیجان انگیز به نظر برسد اما با داشتن این وسیله کاربردی و شیک باعث میشود تا عطر این دانه های خوش رنگ و خوشبو در فضای منزل شما بپیچد.

 

مراحل تهیه اسپرسو و سایر نوشیدنی های قهوه

مرحله اول: دانه‌های قهوه باید به ریزترین اندازه آسیاب شده باشند.

مرحله دوم: ابتدا آب سرد را درون قهوه جوش بریزید. به ازای هر فنجان قهوه معادل سه‌چهارم فنجان را با آب سرد پر کرده و داخل قهوه‌جوش بریزید. سطح آب باید تا ابتدای گردنه یا تنگی قهوه‌جوش برسد و از آن بالاتر نرود وگرنه سرریز می‌شود.

مرحله سوم: اکنون پودر قهوه را به آب اضافه کنید. به‌ازای هر فنجان قهوه‌خوری آب، دو قاشق چای‌خوری قهوه.

مرحله چهارم: می‌توانید در صورت تمایل به ازای هر دو قاشق چای‌خوری پودر قهوه، یک قاشق چای‌خوری شکر هم به قهوه اضافه کنید.

مرحله پنجم: وقتی شکر کاملا در آب حل شد، اجاق گاز را روشن کنید؛ با شعله‌ای متوسط رو به کم. اگر شعله زیاد باشد قهوه‌تان می‌سوزد. در این مرحله قهوه را هم نزنید.

مرحله ششم: پس از گذشت زمان اندکی -حدود دو دقیقه- یعنی زمانی که حرارت به حدود ۷۰ درجه می‌رسد، قهوه شروع به حباب زدن از کناره‌ها می‌کند. جمع شدن حباب‌ها حالتی روی سطح قهوه به وجود می‌آورد که آن را اصطلاحا «خامه قهوه» می‌نامند. در این مرحله قهوه را از روی حرارت‌ بردارید تا حرارت و خامه کمی فروکش کنند. هرگز اجازه ندهید حرارت به بالاتر از ۷۵ درجه برسد چون مزه قهوه بیش از حد استخراج خواهد شد.

مرحله هفتم: قهوه‌جوش را مجددا به آرامی و دقت روی شعله کم قرار دهید و سه بار این عمل را تکرار کنید تا خامه قهوه قوام بیاید.

مرحله هشتم: قهوه را به آرامی در فنجان بریزید و نوش جان کنید.

 

 

coffeeMaker

 

جزییات عملکرد قهوه ساز  اسپرسو

در تصویر بالا فرایند تهیه اسپرسو توسط قوری قهوه ساز را در ۱۴ مرحله مشاهده میکنید.

۱: دستگیره سرپوش ظرف فراورده
۲: منفذ لوله ظرف که نوشیدنی قهوه از آن فوران می‌کند.
۳: لوله ظرف برای هدایت قهوه تولید شده به ظرف فراورده
۴: ظرف فراورده
۵: دسته ظرف فراورده
۶: قهوه موجود در سبد قهوه
۷: لوله زیرین سبد قهوه که آب داغ را به بالا هدایت می‌کند.
۸: آب
۹: محفظه نگهدارنده آب
۱۰: خروجی نوشیدنی حاصل شده برای ریختن در فنجان پذیرایی
۱۱: نوشیدنی قهوه تولید شده که در ظرف فراورده انباشته شده است.
۱۲: سوراخ‌ها یا فیلتر زیر ظرف فراورده که ترکیب آب و قهوه از درون آنها به ظرف فراورده هدایت می‌گردد.
۱۳: سبد قهوه محل قرار گرفتن قهوه آسیای شده (پودر قهوه)
۱۴:منافذ ریز کف سبد قهوه که آب داغ از دورن آنها روی گرد قهوه پمپاژ می‌شود.

 

espresso

 

 

قوری قهوه‌ساز اسپرسو

محفظه نگهدارنده آب این محفظه که در بخش زیرین قرار دارد، وظیفه نگهداری آب را بر عهده دارد. آب در این ظرف داغ شده و با فشار به سمت سبد قهوه رانده می‌شود.

سبد قهوه این محفظه دارای دو بخش می‌باشد، یکی محفظه دایره‌ای شکل که قهوه آسیاب شده را درون آن می‌ریزند و دوم لوله‌ای متصل به محفظه سبد که در زیر آن جای دارد. این لوله در هنگام بسته شدن کامل قهوه‌ساز، درون آب درون محفظه نگهدارنده آب فرو می‌رود.

ظرف فراورده این ظرف که در بالای سیستم جای می‌گیرد و دارای یک دسته نیز می‌باشد وظیفه نگهداری نوشیدنی قهوه تولید شده را بر عهده دارد. در کف این ظرف فیلتری موجود است که دقیقا” در بالای سبد قهوه قرار می‌گیرد. میانه این ظرف لوله‌ای است که نوشیدنی تولید شده از آن گذر کرده و نهایتا” درون ظرف سر ریز می‌شود.

 

نکات

  • مناسب و ایمن در مورد گاز ، الکتریسیته و تابش گرما ، سریع و آسان برای استفاده ، این قهوه جوش اسپرسو کلاسیک در هر آشپزخانه ای زیبا به نظر می رسد و برای متخصصین قهوه ضروری است.
  • این محصول برای ماشین ظرفشویی ، مایکروویو یا اجاق گاز مناسب نیست.

 

قیمت: ۱۸۰,۰۰۰ تومان

لینک خرید