بازی جنگا یا برج هیجان JENGA

شامل ۵۴ قطعه چوبی

 

 بازی جنگا JENGA

 

جنگا jenga بازی تمرکزی و هیجانی

هر بسته بازی جنگا (JENGA) دارای ۴۸ قطعه چوبی است که به شکل یک برج روی هم قرار می‌گیرند. هر ردیف برج شامل سه قطعه کنار هم چیده شده است که جهت آن‌ها عمود بر قطعه‌های ردیف قبلی است. برج کامل شده دارای ۱۸ ردیف است.

فردی که برج را می‌چیند اولین حرکت را انجام می‌دهد. هر فرد باید یک قطعه از برج را بیرون کشیده و در بالای برج (در جهت درست) جاگذاری کند. از بالاترین ردیف کامل و ردیف نیمه‌ساخته بالای آن نباید قطعه‌ای برداشت. افراد به طور یکی در میان این کار را انجام می‌دهند و ارتفاع برج را تا جای ممکن زیاد می‌کنند. بازی زمانی پایان می‌یابد که فردی با برداشتن یک قطعه موجب فروریختن تمام یا قسمتی از برج شود. برنده بازی فرد قبلی است که آخرین حرکت را بدون ریختن برج انجام داده است.

تاریخچه بازی چوبی جنگا

بازی جنگا را یک دانشجوی انگلیسی به نام لزلی اسکات، که دوران کودکی‌اش را در آفریقا با بازی کردن با قطعه‌های ساختنی موجود در آن‌جا گذرانده بود، به وجود آورد. او این بازی را در دهه ۷۰ میلادی به انگلستان برد و به دوستانش در دانشگاه آکسفورد معرفی کرد. نام این بازی را هم از کلمه‌ای در زبان سواحیلی به معنای «ساختن» گرفته است. از سال ۱۹۸۳ میلادی که این بازی به ثبت رسیده تاکنون تعداد بسیار زیادی از آن در دنیا پخش شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

 

JengaGame

 

آموزش بازی جنگا

چینش اولیه

۱- یک بازیکن باید برج را به کمک روکش پلاستیکی روی یک سطح صاف و محکم بسازد. در هر ردیف سه قطعه قرار می‌گیرد که جهت آن‌ها عمود بر جهت قطعه‌های ردیف قبلی است. در نهایت یک برج توپر با ۱۸ ردیف ساخته می‌شود. (در طول بازی ارتفاع برج ممکن است به بیش‌تر از دو برابر ارتقا پیدا کند.)

 

بازی جنگا JENGA

 

روش بازی jENGA جنگا

۱- شروع بازی: بازیکنی که سازه اولیه برج را ساخته است، اولین حرکت را انجام می‌دهد.

۲- حرکت بازی: هر کدام از بازیکنان در نوبت خود باید با دقت یک قطعه را از هر جایی زیر آخرین ردیف کامل بیرون بکشد و در بالای برج در جهت درست قرار دهد.

– از بالاترین ردیف کامل و ردیف نیمه‌ساخته بالای آن نباید قطعه برداشت.

قوانین انجام حرکت

– استفاده از یک دست: هنگام بیرون کشیدن قطعه‌ها فقط می‌توان از یک دست استفاده کرد. ولی می‌توان دست درگیر را عوض کرد. به عبارت دیگر در هر لحظه تنها یک دست می‌تواند با برج در تماس باشد.
– انتخاب قطعه: با جلو رفتن بازی مرکز ثقل برج جابه‌جا می‌شود و برخی قطعه‌ها آزادتر از بقیه می‌شوند و راحت‌تر بیرون می‌آیند. می‌توان با امتحان کردن چندین قطعه، قطعه‌ آزادتری را پیدا کرد و بیرون کشید. ولی اگر هنگام امتحان کردن قطعه‌‌ها،قطعه‌ای از محل خود جابه‌جا شد باید (تنها با یک دست) دوباره در محل دقیق خود قرار گیرد و سپس به قطعه دیگری دست زده شود.
– جایگذاری درست: در قرار دادن قطعه برداشته شده در بالای برج باید ردیف‌های سه تایی کامل شوند و بعد به سراغ ردیف بالاتر رفت.

۴- نوبت بازی: نوبت هرکس ۱۰ ثانیه پس از جاگذاری قطعه‌ای که برداشته و یا با تماس دست بازیکن بعدی با برج پایان می‌یابد.

۵- پایان بازی: برداشتن و جاگذاری قطعه‌ها به ترتیب ادامه می‌یابد تا وقتی که برج فروبریزد. افراد حرفه‌ای می‌توانند برج را تا ۳۶ ردیف و یا حتی بیش‌تر بالا ببرند.

برنده بازی

آخرین فردی که در نوبت او برج برپا مانده و فرونریخته باشد برنده بازی است. فردی که برج را فروریخته است باید آن را برای بازی بعدی بسازد!

بازی تک نفره

میتوانید برای تمرین به تنهایی بازی کنید. آیا می‌توانید پیش از فروریختن برج رکورد خود را در افزایش تعداد ردیف‌های برج بهتر کنید؟

jenga-game

دومینو

سرگرم کننده و هیجان انگیز برای تمام سنین ، بلوک ها را با کمی فاصله به اشکال دلخواه پشت سر هم قرار داده و با زدن ضربه به آخرین قطعه خراب می نمائید . این بازی برای تقویت مهارت دستی و تمرین دقت حوصله موثر است .

لگو (خانه سازی)

بلوک های چوبی را بصورت عمودی و افقی روی هم و یا کنار هم قرار داده و سازه هایی زیبا طراحی و اجرا نمائید . این بازی برای رشد مهارت دستی و خلاقیت ذهنی و تقویت هماهنگی چشم و دست موثر است

این برج برای کودکان تمرین دقت و حوصله ، تقویت مهارت جدید ، بازی آسانتر همراه با هیجان بیشتر و خلاقیت را به ارمغان می آورد و برای رشد مهارت دستی ، خلاقیت ذهنی و تقویت هماهنگی چشم و دست آنها بسیار موثر می باشد.

 

بازی برج هیجان جنگا 48 قطعه چوبی

 

قیمت: ۳۰,۰۰۰ تومان

لینک خرید