فلس گیر ماهی پولک گیر ماهی

 

فلس گیر و پولک گیر ماهی

 

فلس گیر ماهی سرعت و دقت پاک کردن پولک انواع ماهی

امروزه کمتر کسی همت پاک کردن ماهی یا را دارد و معمولا مردم از هایپر مارکت ها و سوپرگوشت هایی که مرغ و ماهی را پوست کنده و خرد شده و آماده دارند تهیه میکنند. ولی لذت ماهی تازه و پاک کردن و مهیا کردن اون برای پخت یا فریز برای کسانی که حرفه ای هستند و به خوراک تازه مخصوصا گوشت اهمیت میدهند چیز دیگریست و شرایط برای اون ها متفاوت است.

از سختی های پاک کردن ماهی پوست کندن و جدا کردن فلس ماهی می باشد که کمی دشوار است و کثیف کاری دارد. اما با ابزار فلس گیر ماهی خیلی راحت میتوان با کشیدن آن روی پوست ماهی تیغه فلس گیر ماهی، فلس ماهی را جدا کرد. با این ابزار سرعت کار جهت پاک کردن ماهی هم افزایش پیدا کرده و خیلی راحت با زمان بسیار کوتاه ماهی پاک میشود.

 

 

دستگاه پولک گیر و فلس گیر انواع ماهی

 

قیمت: ۴۵,۰۰۰ تومان

لینک خرید

 

نکاتی درباره مصرف ماهی و سلامتی

پزشکان توصیه میکنند حداقل ۲ بار در هفته ماهی مصرف شود چرا که دارای امگا ۳ بالایی بوده و موجب تقویت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. از فواید دیگر مصرف ماهی میتاوان به موارد زیر اشاره کرد:

» قلبی سالم و مقاوم (به دلیل وجود امگا ۳ فراوان)

» کاهش قند خون (مناسب افراد دیابتی)

» استحکام استخوان‌ها (به دلیل وجود منبع غنی کلسیم و فسفر)

» تقویت ضریب هوشی (فسفر سرشار)

» جوانسازی پوست و جلوگیری از چین و چروک‌ پوستی (به دلیل وجود رادیکال های ازاد و آنتی اکسیدان)

» تسریع شیردهی برای مادران

» حفظ سلامتی و نشاط (بدلیل وجود ویتامین های B و D)نکاتی درباره خرید ماهی تازه و نگهداری

برای تشخیص تازه بودن ماهی و خرید باید این به نکات مهم توجه کنید. اولین مورد  درخشان بودن ظاهر ماهی و مشاهده موج های رنگی در پولک ماهی است که نشان از تازگی ماهی صد شده دارد. اگر لک روی شکم ماهی وجود داشت دلیلی بر فاسد بودن ماهی است و از خرید آن خودداری کنید.

در مرحله دوم به به چشم های ماهی توجه کنید که باید کاملا درخشان و برجسته باشد و در صورت چشم غیرشفاف و سفید می‌توان گفت این ماهی کهنه است و تازه نیست.

بعد از خرید ماهی تازه سعی کنید در اولین فرصت ماهی را تمیز کنید. از بهترین وسیله ها برای پاک کردن فلس و پوست ماهی،  فلس گیر ماهی به همراه چاقوی پاک کردن ماهی است که میتوانید از فروشگاه اینترنتی لردیا خریداری کنید.

بعد از تمیز کردن پوست و پولک و فلس ، شکم ماهی را با چاقوی تیز پوست کن برش دهید و  احشای داخلی ماهی را خارج کنید. هیچ وقت ماهی را با بدون خارج کردن احشا فریز نکنید.

بهترین روش برای حفظ خواص ماهی بخار پز کردن آن است. که در صورت تمایل هم میتوانید آن را کمی سرخ کنید تا خوشمزه تر شود.

از دوباره فریز و منجمد کردن ماهی پخته شده جدا خودداری کنید زیرا بهداشتی نیست و موجب مسمومیت غذایی میشود.